Venray

30 April 2021

Beschilderde paaltjes

Als we niet naar het buitenland kunnen (ja er is nog steeds Corona) dan gaan we Nederland maar ontdekken. Zo veel plaatsen waar we in ons kleine landje nog nooit geweest zijn. Over waar dan heen hoef ik me gelukkig ook niet druk te maken. Ies boekt gewoon een avondje hier en daar en vraagt wie er mee wil. Nou had Venray nog nooit ergens bij mij in een Top 10 lijstje gestaan van ‘must go’ places maar ach waarom ook niet en zo vertrekken we dan op 30 April om 10:00 richting Venray, Hotel Asteria.

Bij aankomst kunnen wij gelukkig meteen de spullen op de kamer droppen. Niet dat we nou voor 1 nacht zo veel mee hebben dat het in de auto in de weg ligt maar dan ben je het maar kwijt. Na een snel toilet bezoek zijn we er al snel over uit dat we niet 45 minuten gaan lopen om naar het centrum van de stad te gaan. Pakken de auto en zetten die neer aan de rand van de stad. Duurde maar 10 min. Beter. Ook met het dreigende weer een veel betere oplossing.

Bij het richting de stad lopen komen we ook langs de VVV. Eerst maar even naar binnen om te kijken of ze nog iets kunnen aan bevelen. En dat kunnen ze gelukkig. Er zijn 3 Cultoeren in Venray uitgezet. Ieder zo’n 4 km. We volgen op advies van de dames de gele bijen route. Gelukkig krijgen wij een kaartje mee want we hebben geloof ik op de hele route 3 bijen gezien. VVV uit en eerst maar even iets drinken op een terras. Ja!! Die zijn sinds gisteren weer open! Helemaal leuk. Lunchen doen wij later wel na de eerste wandeling.

Oda Park

Van het terras lopen we naar Gouden leeuw waar beschilderde palen staan. Die zijn wel leuk. Dan gaan we richting rand van de stad en mijn mond valt open als we bij een parkeergarage langskomen waarop staat dat het dag tarief 3 Euro is! Dat vond ik ook wel een cultuur…shock! Verder langs een oorlogskerk en naar het St Oda park. Mijn hemel. Ik snap niks van kunst en dit park heeft dat nog een keer bevestigd. We hebben ons in ieder geval kostelijk vermaakt om vrouw met badpak, roos uit de leuter en red de kabouter of Red, de kabouter. Als ik eraan terugdenk hoe wij daar vol verbijstering hebben gestaan, lig ik weer dubbel van het lachen.

Vanuit het Oda park loopt de route eigenlijk alweer richting Gouden Leeuw en dat vinden wij niet erg. Uit gecultuurd en hebben zin in een terras nu dat het kan. Eten daar een lekker broodje en lopen vervolgens verder richting de auto. Rijden nog even om om toch maar even een borrel te scoren en gaan dan richting hotel. We zijn nog geen 5 minuten binnen en het begint als een gek te regenen. Goed getimed!

Het avondeten bestellen wij via room service. Helaas zijn de restaurants nog niet open maar ach zo hoef je ook nergens meer heen. Er is een tafel op onze kamer gezet en het eten is er binnen een half uur. Lekker vrijdagavond maaltje met frietjes en een borrel. Lekker hoor. Daarna kijken we nog een beetje tv en dan lekker slapen.

Het ontbijt kunnen wij beneden ophalen. Meenemen van het buffet wat je wilt hebben en op je kamer opeten. Daarna checken wij uit en rijden wij richting Maasduinen. Gisteren op hun site gezocht naar een wandeling en gevonden. Wij gaan richting Afferden en gaan daar de Rivierduinenroute doen. Het weer is fris maar beter als gisteren met een zonnetje. Leuke wandeling! Daarna rijden wij nog even richting het bezoekerscentrum in Well en lopen daar nog een klein rondje bij het Reindersmeer. We willen eigenlijk nog wel even een terras pakken voordat wij weer huiswaarts keren maar de hoeveelheid lovebugs en muggen weerhoudt ons daarvan. Wij zitten net in de auto en het begint weer te druppelen. Had gewoon zo moeten zijn. Op naar huis. Was een heerlijk avondje weg.